Kako do Gospodarevog kamena?

Gospodarev kamen je jedan od lepših vidikovaca sa izuzetno živopisnom stazom koja vodi do njega. Pomalo zavučen, mesto je do koje ne dolazi nešto mnogo ljudi. Iako svojom atraktivnošću ne zaostaje za mnogim sličnim lokacima kako kod nas tako i u svetu.

Do Gospodarevog kamena je zapravo vrlo lako stići, teren nije zahtevan ali zaista prolazite kroz predivan predeo. Postoje dve staze kojima možete doći, tj. zapravo jedna staza ali duža i kraća varijanta. Mi smo izabrali kraću jer nismo imali dovoljno vremena, ali ću vam svakako ostaviti lokacije gde možete ostaviti auto u obe varijante. Pešačenje kod kraće varijante traje oko 30 do 40 minuta u jednom smeru.

Staza kreće od Eco farme Milanović, jako prijatnog ambijenta gde možete započeti svoj izlet, popiti piće, jesti ili kupiti neki od njihovih domaćih proizvoda. Postoje i smeštajni kapaciteti te možete i odsesti ovde. Jako sam bio iznenađen njihovom ljubaznošću iako nismo ništa pazari, temeljno su nam objasnili kako da dođemo do kamena, dali mapu i broj telefona ako išta zatreba. Jako, jako preporučujem ovo mesto. Mislim da su u saradnji sa još nekoliko ljudi iz tog kraja sami obeležili staze za šetnju koje od ovog mesta vode ka vidikovcima i vrhovima u blizini. Do Gospodarevog kamena vodi plavo – bela staza (sve su staze različitih kombinacija boja). Sve su dostupne na njihovom sajtu. Elem, ukoliko imate više vremena, auto ostavite kod farme i krenite obeleženom stazom.

Važna stvar: Google mapa ne pokazuje da se sa magistralnog puta iz Despotovca ka Krupaji može skrenuti ka farmi, ali skretanje postoji i nalazi se na ovom mestu. Dalje, asfaltnim putem pa makadamom za nekih 10 minuta stižete do farme. Svuda postoje putokazi. Farma se nalazi ovde.

Za našu kraću rutu gde je potrebno oko pola sata pešačenja, ulazite kolima u selo Lipovica i na ovom mestu skrećete sa magistralnog puta odakle dalje nemate još mnogo do mesta gde možete parkirati auto. Odatle peške nastavljate putem desno (desno u odnosu na pravac odakle ste stigli). Raskrsnica na kojoj ste došli ima put nazad, napred, desno i pod oštrim uglom levo unazad. Vi idete desno. Uostalom videćete plavo – bele markacije. Može se možda nastaviti dalje autom ali ne preporučujem jer je put čini mi se predviđen samo za traktore. Kasnije se u jednom momentu, pri samom kraju šetnje, sa tog kolskog puta prelazi desno na pešačku stazu koja vodi do stene. Samo pratite markacije i ne možete zalutati. Stena se nalazi otprilike negde ovde. Uživajte u seoskim mirisima i pejzažima. Bio je to izvanredan dan!

Mesta koja možete obići dok ste u ovom kraju:
Manastir Manasija
Krupajsko vrelo
Vodopad Veliki buk
Izvor reke
Resavska pećina
Devojački most
Manastir Gornjak
Manastir Blagoveštanje Gornjačko

Bacite pogled na moju Google mapu gde sam uneo sva mesta koja sam posetio u Srbiji ili ih tek trebam posetiti. Lako možete pronaći nove ideje za obilaske ili ih koristiti kao navigaciju do lokacija.

Zapratite me na instagramu za više ideja, dobrih fotografija i priča!